torsdag 19 mars 2009

Dag 1



Första försöket att logga in på första bloggen misslyckades... Men jag testar åter... :)
Skam den som ger sig.
Tänkte på denna blogg göra reklam för de utställningar jag kommer stå på med mina konstverk och smyckekollektion. Kommer fungera som en slags dagbok också.

Idag är det en härlig sol som lyser. Hemsidan har nu haft 490 besökare snart sen jag skaffade en räknare på förstasidan på http://www.marieadler.com/ .
Får hoppas den når ut till alla intresserade.
Idag kommer jag att sitta och jobba med påskfigurer och vilda djur samt pappas present.
Vilda djur är en ny del i kollektionen som jag börjat på. Hundraserna har uppkommit till runt 160 olika så nu tänker jag fylla på de andra djuren lite. Katter, hästar, smådjur och vilda är de stora projekten i år.
Ska också försöka hitta intressanta och bra utställnings arrangemang som inte är allt för dyra. Till påsken ska jag stå med resten av gänget från http://www.oresundart.se/

På Öresund Art är vi en "äggröra" av olika sorters konstnärer. Stilarna skilljer sig från person till person. Material och arbetssätt också. Det roliga med Öresund Art är att Jenni Berndtson och Joe Eagan är två proffisionella konstnärer som verkligen kan arrangera utställningar och gör allt de kan för att bygga vidare på Öresund Art. Jenni är förutom en sprudlande konstnär även författare och har en butik på Gamla Väster i Malmö där hon säljer en hel del presentartiklar och sina verk. Joe Eagan är en stand-up comedian från Canada som fastnade med fötterna i södra Sverige och hans moderna konst är verkligen något för de som gillar jordnära toner och strukturer.

Nu börjar det närma sig Konstrundan och gänget ska stå i Bjärred och jag får hoppas det dyker upp intressenter till oss alla.
I min ateljé har det nu blivit en liten uppfräschning av lokalen så väggarna och rören är målade och spacklade. Mattor och en glad gardin längs verkstadsbordet har dykt upp. Bilder på detta finns på min sida på Facebook... Marie Adler Design heter min "klubb" där. Är du inte med i Facebook så kan jag meddela att jag snart sätter in bilderna på min hemsida också under blogglänken på Marie Adler sidan (http://www.marieadler.com/sidmarie.htm

Nu ska jag traska ner i ateljén och fortsätta , men först en liten skön promenad i solen.
Tills nästa inlägg, ha en sooolig dag och kom ihåg att ett litet leende från dig själv är bättre än inget alls. Leenden smittar:)

tjingeling!

Marie Adler



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar