fredag 3 april 2009

Sunny days!


Ja oj nu verkar våren ha kommit med besked. Igår var det helt otroligt skönt.

Jag har suttit och funderat på välgörenhetssmyckena Rosa Bandet i min kollektion. Det vore intressant att lägga till 2 välgörenhets designs till.

Jag älskar ju naturen och har länge undrat om vi kan lyckas hindra öknen från att sprida ut sig. Därför tänkte jag börja på en smyckedesign som ska hjälpa till att plantera träd. Om varje träd kostar runt 30-50 öre att köpa och få planterat vad kan då 50 kr per sålt smycke åstadkomma om många handlar? 150 kr per halsband, örhängen, brosch och magnet kommer de kosta.

Jag stödjer just nu :

Bröstcancerforskningen med mina "Rosa Bandet" smycken.... men tänker tillägga dessa under våren:

Barncancerfonden "Krama mig" smycken som designas runt påsken och

WWF "Plantera ett träd" smycken som också designas runt påsken. Utan träden har vi inget syre. Och även om det sägs att ozonlagret ser bättre ut på en del ställen än förr så tänk på framtiden. Vi kan INTE slappna av ännu... träd tar tid att växa men om de planteras NU då finns det en ännu bättre miljö redan om 10-50 år (beroende på hur många träd som planterats).

Är du intresserad av att köpa dessa så maila mig på info@marieadler.com

Frakten tillkommer ju men summan per smycke som jag sänder iväg till vardera ändamål är samma... aldrig under 50 kr per smycke.


Hjälp till att göra en tryggare framtid för oss alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar